Tuesday, May 22, 2012

My Iman

Amanah Tuhan kali ini akan aku jaga sebaiknya..akan aku beri didikan sempurna sebaiknya..Alhamdulillah rezekiMu Tuhan..

Iman - 13.12.11-

Pengalaman bersalin kali ni mmg mencabar..overdue entah brapa hari..dah pusing ronda Pesta Penang tapi tak branak jugak..at last sakit 3am 13.12.11...sakit dk sakit tapi baby tak turun..makanya berambulanlah ke Hospital Ipoh...Pecah air ketuban first time sendiri pun terkejut,doktor siap sukat dalam bekas,2 liter katanya.aku rasa lebih lagi sebab lepas tu ade lagi air ketuban yang keluar.Ramai nurse yg tengok,almaklumla perut kembar diorang kata,padahal aku tahu aku mengandung sorang je ade lam perut ni..Diinduce sudah tapi tak mahu jugak turun si kecik ni.Fetal disress punye pasal maka sign la surat utk ceaser.layan jer,janji selamat anak aku lam perut ni..Jam 6.55pm,epidural disuntik..oh,indahnya bila hilang perit contraction..7pm perut kene toreh,oh indah jugak sebab tak sakit..7.05pm..blup blup bunyi darah ke organ2 perut yang bergoyang..ngeri tapi best sebab dapat tengok sipi2 ikut lampu..dan akhirnya huwaaaaaaaa nyaring bunyi si kecik...oh indah sungguh bunyi itu..Syukur pada Tuhan permudah segalanya..Terima kasih Doktor..cekap sungguh kamu buka tutup perut orang..sekejap jer dah settle,dah namenya doktor kan.dan selamat sudah putera aku tengok dunia pada hari pertabalan Agong 13.12.11 ..next entry oh sakitnya pantang ceaser...

Iman 2 bulan + kakak Aleesya 

Hari ni genap 5 bulan 9 hari Muhammad Iman Haikal tengok dunia.. Syukur segalanya baik-baik saja...Mama sayang kamu selamanya...

No comments: